ضرورت آسیب شناسی روند برگزاری نمایشگاه های خارجی با هدف کمک به توسعه بازارهای هدف
- شناسه خبر: 11704
- تاریخ و زمان ارسال: 25 اسفند 1400 ساعت 05:01
- نویسنده: erfan ahmadi

محمد حسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در جلسه کمیسیون تجارت اتاق مشهد گفت برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه صادرات باید با دقت و با نگاهی به کسب ظرفیت های جدید در حوزه بازرگانی خارجی کشورمان باشد.
جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد، به منظور بررسی مشکلات فعالان این حوزه در سال جاری و تعیین راهبردها و پیگیری ها در سال آتی، با حضور فعالان این حوزه و نمایندگان تشکلهای مرتبط و دستگاههای متولی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ محمد حسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در جلسه کمیسیون تجارت اتاق مشهد با تاکید بر اینکه، برگزار رویدادهای مرتبط با حوزه صادرات باید با دقت و با نگاهی به کسب ظرفیت های جدید در حوزه بازرگانی خارجی کشورمان باشد، عنوان کرد: از سازمان توسعه تجارت میخواهیم در تعامل با اتاق های بازرگانی، اتاق های مشترک و اتحادیه صادرکنندگان مجوز برگزاری نمایشگاهها و رویدادهای مرتبط با این بخش را صادر کند.
وی به برگزاری نمایشگاه اخیر ایران در تاجیکستان اشاره کرد و ادامه داد: برای رونق بیشتر این نمایشگاه باید هزینههای بیشتری صرف و رویکرد هدفمندتری اتخاذ میشد. در ادوار گذشته اعطای بعضی جوایز و مشوقها کمک می کرد تا بنگاه های اقتصادی و شرکتها به امید جبران هزینه خود از این طریق، مشارکت بیشتری در این بحث داشته باشند.
وی خواستار اتخاذ راهبرد بهتر و برنامه ریزی موثرتر برای نمایشگاههایی از این دست شد و عنوان کرد: برای برگزاری نمایشگاه باید از یک ماه قبل در شهر دوشنبه رویداد تبلیغ می شد تا جامعه هدف این نمایشگاه از رویداد اطلاع پیدا می کردند و نتیجه بهتری از این تلاش، حاصل می آمد.