چگونگی اخذ مجوز تولید بدون کارخانه و نکات مهم آن
- شناسه خبر: 14445
- تاریخ و زمان ارسال: 22 شهریور 1402 ساعت 06:57
- بازدید : 55 بازدید
- نویسنده: karafarin

در دومین نشست کمیسیون «برند و تولید بدون کارخانه» اتاق بازرگانی مشهد تشریح شد؛
محمدحسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی: حمایت تعرفه ای و در اصلاح «کوپنی شدن» برخی کالاها باعث از بین رفتن برندها میشود با وجود اینکه شاید برای ما علنی نباشد؛ اما متاسفانه بخش قابل توجهی از اقتصاد ما کوپنی است.
در کالاهای کوپنی دیگر رقابت وجود ندارد زیرا سهمیهای هستند و قرار نیست با بازارهای دنیا رقابت داشته باشد و همه مسائل مرتبط با آن در کشور تعیین تکلیف میشود. خودروسازی در ایران مثالی بارز در این حیطه است.
در سالهــــای قبل حتی فعالان اقتصادی هم ضرورت برند را حس نمیکردند؛ اما به تازگی توجه فعالان اقتصادی بیشتر به این مقوله جلب شده است و از سویی، آموزشها و سمینارهای تخصصی در این زمینه برگزار میشود؛ نمونه آن، سمینار آموزشی برندسازی تخصصی در حوزه زعفران بود که در روزهای اخیر در محل اتاق بازرگانی مشهد و با حضور نمایندگان سازمان جهانی مالکیت فکری برگزار شد.
تولید بدون کارخانه جز کسب و کارهای نوین است و در دنیا تولید بدون کارخانه بالاترین موتور محرکه اقتصادی معرفی شده است.
بسیاری از برندهای مطرح الکترونیک در دنیا در قسمت بزرگی از تولیدات خود، فاقد کارخانه هستند و از ظرفیت دیگر کارخانهها استفاده میکنند.

پیشنهاد ۸ کمیته ذیل کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه
فاطمه جمیلی، رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در راستای پیشبرد اهداف کمیسیون، نیازمند تعیین کمیتههای ذیل کمیسیون برای پیگیری موضوعات مشخص در مدت زمان معین هستیم.
جمیلی در خصوص کمیتههای پیشنهادی کمیسیون، تصریح کرد: ارزش گذاری برند، فرانچایز، تبلیغات دیجیتال، رویدادها و نمایشگاه ها، برندینگ و استاندارد، برندینگ و تحقیقات بازار، برندینگ و رفتار مصرف کننده و برندینگ و صیانت حقوقی از برند، کمیتههای پیشنهاد شده برای تشکیل در ذیل کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه هستند.
وی در ادامه به تشریح اهداف هر یک از کمیتهها پرداخت و تشریح کرد: فرانچایز از روشهای گسترش کسب و کار است که در این روش مالک یک برند، با شخصی دیگر قراردادی را ثبت میکند که طبق این قرارداد، طرف دوم مجوز استفاده از دانش تخصصی، موجودی محصولات، استراتژیهای بازاریابی و پشتیبانی سایت و مشتری را بهدست میآورد.
رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه در ادامه تاکید کرد: توجه به رویکردهای نوین حوزه برند و فرهنگ سازی در زمینه تولید بدون کارخانه، مورد تاکید این کمیسیون است.
