همافزایی کمیسیونهای تخصصی اتاق مشهد با هدف چارهجویی از مسائل اقتصادی استان
- شناسه خبر: 14456
- تاریخ و زمان ارسال: 26 شهریور 1402 ساعت 08:28
- بازدید : 104 بازدید
- نویسنده: kanoonkarafarini
در سومین نشست هماهنگی هیات رئیسه کمیسیونهای تخصصی اتاق خراسان رضوی مطرح شد:
محمد حسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در خصوص اصلاحات آییننامه کمیسیونهای تخصصی اتاق مشهد توضیح داد: روسای کمیسیونها تا پایان سال فرصت دارند هر پیشنهادی درباره اصلاح آییننامه دارند، به امور کمیسیونهای اتاق مشهد ارائه کنند.
مرتضی کرباسی، نائب رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی: تاکنون دو جلسه این کمیسیون برگزار شده که ماحصل آن تشکیل ۴ کارگروه و پیشنهاد شکلگیری پنج کمیته مشترک بوده است.
وی در ادامه به تشریح موضوعاتی پرداخت که تاکنون به عنوان دستور کار این کمیسیون پیشنهاد شده و در دست بررسی هستند، از موج مهاجرت در حوزه پزشکی و خدمات درمانی تا بدهیهای بیمههای سازمانهای بیمهای به سیستم درمانی و بالطبع بدهی سیستم درمانی به شرکتهای بخش خصوصی تامینگر یا خدماتی فعال در حوزه درمان و… در شمار این مباحث بودند.
در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی حدود ۱ میلیارد تومان کمک شامل دارو و تجهیزات پزشکی برای ایام پذیرایی از زائران دهه آخر صفر از سوی فعالان حوزه سلامت جمعآوری شد و به مرکز ۱۱۵ تحویل داده شده است.
تصمیمات خلقالساعه فعالان حوزه صادرات را به چالش دچار کرده است
حسین محمدیان، عضو هیئت رئیسه کانون کارآفرینان خراسان رضوی: پایان شهریور مهلت دولت برای رفع تعهد ارزی تعیین شده بود اما هنوز دو هفته مانده به پایان این موعد قانونی، شاهد تعلیق کارتهای بازرگانی برخی تجار و تولیدکنندگان استان بودیم.
تصمیمات خلقالساعه چالش جدی بخش صادرات است و یک عامل در عدم توسعه این حوزه به شمار میآید. به واسطه این رویه، در کمیسیون صادرات هم عملا توان برنامهریزی بلندمدت از ما سلب شده است، چرا که شدیدا درگیر مسائلی هستیم که روزانه برای این بخش رخ میدهند.
تمام تلاش ما بر این است که اجازه ندهیم وضعیت حوزه صادرات، بیش از این به افول دچار شود. فقدان توان برنامهریزی بلندمدت برای این بخش، عملا همه استراتژیهای فعالان این حوزه برای بازارهای هدف را، ناکارآمد میسازد.
جای خالی توجه به مساله برندسازی در صنایع ما ملموس است
فاطمه جمیلی، عضو هیئت رئیسه کانون کارآفرینان خراسان رضوی: در دوره دهم اتاق، تعداد بیشتری از فعالان اقتصادی ظرفیت حضور و مشارکت را در قالب کمیسیونهای تخصصی پیداکردهاند و این اتفاقی مبارک است، با توجه به اینکه کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه ساختار متناظری در اتاق ایران ندارد، ما در حال انجام یک سری فعالیتها و پیگیریهای مقدماتی هستیم.
جای خالی توجه به مساله برندسازی در صنایع ما ملموس است و ضرورت دارد تا فعالان اقتصادی نسبت به این مساله آگاهی و آموزشهای بیشتری دریافت کنند.