هدفگذاری در راستای ارتقای نقشآفرینی بازوان تخصصی-مشورتی پارلمان بخش خصوصی خراسان رضوی
- شناسه خبر: 14202
- تاریخ و زمان ارسال: 19 تیر 1402 ساعت 06:48
- بازدید : 24 بازدید
- نویسنده: karafarin

در اولین نشست هیات رئیسه کمیسیونهای اتاق مشهد تاکید شد:
فعالان اقتصادی باید بهعنوان امینالتجار در جامعه شناخته شوند
محمدحسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی خراسان رضوی تصریح کرد: اتاق بازرگانی محل فعالیتهای سیاسی نیست؛ بلکه کانون اقتصاد و راهکاریابی برای حل مسائل اقتصادی است. ما در اتاق بازرگانی نباید به دنبال مسائل سیاسی باشیم در غیر این صورت نمیتوانیم گامی در جهت حل مشکلات برداریم. در اتاق خراسان رضوی باید تلاش کنیم، از هرگونه سیاست زدگی بپرهیزیم.
روسا و اعضای هیات رئیسه کمیسیونها چه در قالب اعضای اتاق و چه بهعنوان یک فعال اقتصادی صرفاً باید بهگونهای عمل کنند که بهعنوان امینالتجار در جامعه شناخته شوند. باید منافع دیگر فعالین اقتصادی بهویژه اعضای اتاق را بر خود ترجیح دهیم و این نخستین گامی است که میتوان در مسیر امینالتجار بودن برداشت.

اهمیت اتخاذ سیاستهای حامی سلامت
مرتضی کرباسی، نایب رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سلامت حوزه بسیار گستردهای است و بایستی در ایجاد سیاستهای حامی سلامت بیش از این گام برداریم. آموزش، حفاظت، پیشگیری و… را در وهله اول موردتوجه قرار دهیم و درمان را بهعنوان آخرین مرحله مدنظر قرار دهیم. همچنین بایستی با برگزاری دورههای آموزشی، بهداشت شغلی، برنامههای پیشگیرانه، ترویج و آگاهی بخشی بتوانیم در نهادها و سازمانها و مؤسسات و واحدهای تولیدی گامی در جهت سلامت جامعه برداریم. کمیسیون سلامت، در موضوعات موردبررسی خود به این مسائل توجه خواهد کرد.

حسین محمدیان، عضو هیئت مدیره کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه متأسفانه برخی تشکلهای استان آنطور که باید، قدرتمند نیستند، عنوان کرد: بر این باورم همانطور که باید از اعضای تشکلها در کمیسیونهای اتاق استفاده شود، بالعکس آن نیز باید اتفاق بیفتد. در دوره کنونی اتاق مشهد، با ۲۰ کمیسیون و ۵۰۰ عضو مواجه هستیم و بایستی تلاش کنیم که اعضای کمیسیونها به عضویت تشکلها درآیند و به بارور شدن تشکلها کمک کنیم.

فاطمه جمیلی، عضو هیئت مدیره کانون کارآفرینان خراسان رضوی: تقدیر از هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی به دلیل مشارکت دهی بیشتر زنان و جوانان در هیات رئیسه کمیسیونهای دوره دهم، موضوعی بود که از سوی فاطمه جمیلی، رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه مطرح شد.
با توجه به اینکه دامنه فعالیت کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه بسیار وسیع است و بسیاری از صنایع را در برمیگیرد، از تمامی کمیسیونها دعوت میکنم که نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با فعالیت در این حوزه به ما منعکس کنند.
