لزوم برندسازی کالاها برای توسعه روابط خارجی
- شناسه خبر: 10837
- تاریخ و زمان ارسال: 29 دی 1400 ساعت 07:04
- بازدید : 69 بازدید
- نویسنده: kanoonkarafarini
محمد حسین روشنک ، رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: منشا عمده مشکلات تجاری ما با کشورهای هدف این است که محصولات صادراتی از ایران، برند منحصر بهخود را ندارد و صادرکننده نیز صاحب یک برند مختص به خود نیست در حالی که و به طور طبیعی بازار هدف محصولی که شناخته شده باشد و اصالت آن به اعتبار برندش مورد تایبد قرار گرفته باشد را می پسندد.
محمدحسین روشنک افزود:بحث دیگر، وجود یک ظرفیت مستقل در مدیریت تجارت خارجی است که برای استحکام بحث تجارت خارجی لازم و ضروری است سازمان صنعت، معدن و تجارت در حد توان خود برای مدیریت تجارت خارجی تلاش میکند اما به دلیل وظایف و دیگر مسوولیتهایی که دارد قادر به تمرکز ویژه بر عرصه تجارت خارجی نیست و پیشنهاد میشود تا یک سازمان مستقل برای مدیریت این بخش شکل بگیرد و توان بخش خصوصی برای این راهبری به کار گرفته شود.
وی سفارتخانههای ایران را یک ظرفیت محوری برای پیشبرد امور اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: سفرا و رایزنان کشورمان باید تمرکز ویژهای بر مسایل اقتصادی داشته باشند و همراهی آنها در این حوزه می تواند بسیار راهگشا باشد.
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: یکی از روشهای تقویت و تشویق بازرگانان به فعالیت بیشتر در عرصه های بین المللی، برگزاری نمایشگاههاست اما هزینه ها و نرخ ارز در این حوزه محدودیت هایی را برای فعالان اقتصادی رقم زده است و درخواستی که از سازمان صمت و سازمان توسعه تجارت داریم، همیاری و کمک آنها برای برگزاری نمایشگاهها و اختصاص بودجه یا تخصیص مشوقها در این زمینه است.
روشنک با اشاره به تلاش ها و همکاری های بخش خصوصی برای تدوین برنامه توسعه صادرات خراسان رضوی طی سنوات گذشته، از عدم پیگیری دستگاه های متولی برای تحقق آن گلایه کرد.