برند نام تجاری در ایران جایگاه نسبی پیدا کرده است
- شناسه خبر: 2828
- تاریخ و زمان ارسال: 31 اردیبهشت 1398 ساعت 04:15
- بازدید : 22 بازدید
- نویسنده: karafarin

محمد حسین روشنک رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی
سالها قبل و بعد از دورهٔ کوپنیشدن درکشور، جایگاه «برند» یا همان نام، نشان، هویت، شخصیت، ارزش اجتماعی، و… فکرم را مشغول کرده بود و در زمان مدیریت آقای مهندس محمودسیادت بر اتحادیهٔ صادرکنندگان خراسان رضوی ایدهٔ طرح مجدد و ایجاد «برند» یا نام تجاری که تاریخی به بلندای خلق انسان را پشت سر دارد، برای فعالان اقتصادی کشور ارائه کردم .
🔹امروز، خوشحالم که «برند» نام تجاری در ایران جایگاهی نسبی پیدا کرده است و اساتید بارزی برای ترویج و آموزش «برند» نام تجاری ظهور کردهاند که اصلاً نمیدانند ایدهٔ ایجاد و فعالسازی دورهٔ جدید برندسازی کجا، چگونه و توسط چه کسی مطرح شده و در ابتدا چه افرادی در این راستا تلاش کردهاند و ویژهنامههای برند چگونه در اتحادیهٔ صادرکنندگان بهمنظور ترویج «برند» نام تجاریسازی منتشر میشده است.
🔹پرودگار متعال را شاکرم که امروز، همایشها و اجلاس های بزرگی در بزرگداشت دارندگان «برند» نام تجاری برگزار میشود که با هویتترین آن همایشی است که در خراسان رضوی، ابتدا اتحادیهٔ صادرکنندگان با تلاش جناب مهندس سیادت، و اکنون در انجمن مدیران صنایع و به همت دبیر جوان و خوش فکرش جناب دکتر مهدی مرادی برپا شده و میشود.
🔹 «قلم» که همیشه در نوشتن یاداشتهای «برند» نام تجاری همراه بوده، امشب خبری را در بارهٔ تابلوی نقاشی گل خشخاش متعلق به ونگوگ نقاش بزرگ هلندی شنیده است که: چون مشخص نبوده است این تابلو، برند ونگوگ را با خود دارد، سالهای سال، بهعنوان یک تابلوی نقاشی ناشناخته و بهعنوان تابلویی تزیینی (فقط زیبا )؛ اما کمارزش ازنظر مادی، بر دیوار دفتر کاری نصب بوده است، بدون اینکه ارزش مادی و معنوی قابل توجهی برای آن قائل شوند؛ تا اینکه (بهدرستی و یا غیرواقعی که من نمیدانم ) توسط دانشمندان نقاشیشناس، تعلق آن به «برند» قلم ونگوگ تأیید و همان لحظه ارزش مادی آن به دهها میلیون یورو ارتقا یافته و جایگاه ویژهای در بهترین مکان موزهٔ معروف نقاشی جهان کسب کرده است.
«قلم» نوشت: «نقاشی گل خشخاش همان نقاشی معمولی روی دیوار است؛ فقط به داشتن ارزش «برند» قلم ونگوگ مزین گردیده است!».
🔹بله، این ارزش «برند»است و بس.
در تمام امور، قدر «برند» و ارزش آن را بدانیم، وظیفهٔ خود میدانم از تلاش اتحادیهٔ صادرکنندگان و انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی بهویژه همکاران خوبم آقایان سیادت و مرادی بهجهت ترویج ایدهٔ «برند» نام تجاری قدردانی کنم.
۳۰ ادیبهشت ۱۳۹۸